WYCIECZKA LSO DO GRUDZIĄDZA I CHEŁMNA

Wycieczka ministrantów i lektorów [20.05.2017]

Bruno Woźniak

Dnia 20 maja br. odbył się wyjazd Liturgicznej Służby Ołtarza, która wraz z księdzem Tomkiem wczesnym rankiem wyruszyła w podróż. Najpierw zatrzymaliśmy się w Sanktuarium Maryjnym w Rywałdzie, gdzie odmówiliśmy Litanię do Najświętszej Maryi Panny przed cudowną figurą Matki Bożej. Po drodze wstąpiliśmy do grudziądzkiego kina. Po obejrzeniu filmu, odwiedziliśmy rodzinne miasto naszego Księdza Proboszcza, Chełmno. Kontynuowaliśmy naszą podróż w klasztorze sióstr Szarytek ,które zajmują się pomocą biednym i chorym. Zwiedzaliśmy tam skarbiec i podziemia klasztoru. Pochowana w nim była Służebnica Boża wielka reformatorka zakonu benedyktynek siostra Magdalena Mortęska. Następnie udaliśmy się do kościoła farnego, gdzie uczestniczyliśmy w mszy świętej, której przewodniczył ks. Tomasz Recki. Weszliśmy także na taras widokowy, z którego rozpościerała się przepiękna panorama miasta i okolic. Następnym punktem naszej wycieczki był kościół pofranciszkański pod wezwaniem św. Jakuba i św. Mikołaja. Miejsce wywarło na nas duże wrażenie m.in. przezq piękne konfesjonały. Kościół podominikański pod wezwaniem Piotra i Pawła był kolejnym przystankiem naszego zwiedzania, historię tego kościoła interesująco przedstawił nam profesor UKW Marek Zieliński. Wycieczkę z pewnością ministranci zapamiętają bardzo pozytywnie.